Bombastický zájezd do Anglie a Francie

Pondělí 18. 9. – den plný nedočkavosti a radosti z konajícího se výletu. Osmnáctihodinová cesta ale byla bolestivá a náročná. Přesto stála za to. První zastávka – Eiffelova věž. Typická stavba Francie. Každý ji zná, my na ní stáli. Výhled na okolí byl nezapomenutelný! Místa kolem Eiffelovky byla plná černochů prodávajících suvenýry, takže o dárky nebyla nouze. Dále jsme navštívili Louvre a skleněnou pyramidu. Zkrátka mnoho památek s nezapamatovatelnými názvy (aspoň pro mě to byl problém). V noci nás ubytovali v hotelu F1 s tvrdými bagetami.

Na druhý den se časně zrána vyrazilo autobusem na trajekt, kterým jsme se měli přeplavit do Velké Británie. U trajektu létala spousta racků pojídajících krekry a následně i prsty, které se nám tam také nedopatřením připletly. Poté nás dopravili do Londýna, kde jsme mohli vidět spoustu charakteristických památek a neuvěřitelně originálních až udivujících staveb. Například budovu připomínající brněnské hodiny ve tvaru mužského přirození, ale mnohem větší. Dále také zvedací most Tower Bridge spojující to, co řeka Temže rozděluje. Večer si od nás doprovázející dospělí mohli odpočinout a odevzdat nás naší dvoudenní rodině. Nám třem holkám přidělili manžele s devítiletou dcerkou. Dům měli krásný a jídlo výborné. Co víc si přát!

Třetí den ráno jsme se šli podívat do muzea voskových figurín Madame Tussauds. Opět další z mnoha nezapomenutelných zážitků. Vše bylo dokonale propracované a zorganizované. Figuríny byly jako živé. Přiznám se, několikrát jsem se spletla a vyfotila se se živou osobou nebo jsem naopak začala mluvit na figurínu. Po návštěvě muzea nás čekala Oxford Street. Ulice s nekonečně mnoha obchody, kde jste, aspoň v mém případě, stihli za necelý dvouhodinový rozchod utratit většinu svých peněz. Nákupy byly za námi, čekal nás Greenwich a nultý poledník rozdělující západní a východní polokouli. Večer jsme se opět setkali s rodinami a vyprávěli jim o místech a zážitcích, které jsme prožili.

Další a zároveň poslední den se jelo autobusem do městečka Windsor, kde byl druhý největší obývaný hrad na světě. Potom jsme pokračovali do zábavního parku Legoland. Sice jsme ho nestihli projít celý, ale i tak to stálo za to. Kolem páté odpoledne jsme vyjeli na celodenní cestu zpátky do Havířova a ukončili tak zájezd do Francie a Anglie. Mně osobně se výlet velmi líbil a děkuji tak škole, že mi umožnila se tam podívat.

Autor: Adéla Kubiczková (3.G)