Milí uchazeči, k podání přihlášky ke studiu na Gymnáziu Komenského Vám zbývá ještě 5 dnů.



  • Škola
    • Aktivity
    • Formuláře
    • Projekty
  • Kontakty
  • Uchazeči
    • Přípravné kurzy
    • Přijímačky
  • Studium
    • Předměty
    • DUMy
  • 50. výročí školy
  • Seznam přijatých a nepřijatých uchazečů do prvního ročníku čtyřletého studia (obor 79-41-K/41) pro školní rok 2019/2020
  • Seznam přijatých a nepřijatých uchazečů do prvního ročníku osmiletého studia (obor 79-41-K/81) pro školní rok 2019/2020
  • Výsledky přijímacích řízení
  • Matematická olympiáda
  • Matematická olympiáda 2019/20
  • Den otevřených dveří
  • Home
  • Domů
  • Škola
    • Dokumenty
    • Profil školy
    • Rozmístění učeben
    • Stravování
    • Učitelský sbor Vykrentová
  • Studium
    • Bakaláři
    • Harmonogram šk. roku
    • Maturita
    • Učební plány
    • Učebnice
  • Uchazeči
    • Den otevřených dveří
    • Přijímačky
    • Přípravný kurz
    • Studijní obory
    • Výsledky přijímacích řízení
  • Kontakty
  • Předměty
  • Aktuality
  • Aktivity
    • Kroužky
    • Naše škola v tisku
    • Pěvecký sbor
    • Školní knihovna
    • Soutěže

Emise – Přírodovědné dopoledne.

27.11.2017 12:50 RNDr. Yvona Pufferová

Přírodovědné dopoledne

Dne 15. 11. 2017 se v budově našeho gymnázia sešli zástupci šesti základních škol (Žákovská, Gorkého, Na Nábřeží, M. Kudeříkové, K. Světlé
a U Studny z Karviné–Mizerova), kteří se v rámci projektu Emise zúčastnili Přírodovědného dopoledne zaměřeného na biologii a chemii.

V učebně a laboratoři chemie se žáci základních škol v trojčlenných skupinkách seznámili s dělícími metodami. Jejich úkolem bylo získat z obarvené (potravinářskou červení) vody s olejem čistou bezbarvou kapalnou vodu. Takto blíže poznali metodu dělení pomocí dělicí nálevky, dále pak metodu adsorbce pomocí vhodného materiálu a v poslední řadě metodu filtrace. V dalších úkolech si žáci procvičili poznávání laboratorních pomůcek a nářadí či chemické děje založené na vzniku sraženin v podobě barevných sloučenin.

V učebně a laboratoři biologie byly připraveny úkoly na téma „Semena a plody“. V učebně si žáci vyzkoušeli, jak mohou poslepu poznat, jak chutná cizokrajné ovoce, třídili plody podle typu nebo se pokoušeli poznat podle vůně rozličné koření. Po vyplnění krátké křížovky si žáci sestavili model jedno nebo dvouděložného květu, který si odnesli s sebou do své školy. V laboratoři žáci zkoumali vznik plodu z květu a pozorovali v mikroskopu pletiva květu. Dalším úkolem bylo dokázat přítomnost zásobních látek v plodu.

Jak se žákům líbilo zkusit si práci laborantů, si můžete pohlédnout ve fotogalerii.  Na tuto akci bude navazovat 13. 12. 2017 Přírodovědné dopoledne zaměřené na matematiku, fyziku a zeměpis.

RNDr. Yvona Pufferová

Nové příspěvky

  • První v okrese! 17.2.2021
  • Fyziklání – jak jinak – jinak… 12.2.2021
  • „DNA a životní prostředí“ – téma online přednášky pro naše chemiky 11.2.2021
  • Konverzační soutěž v angličtině 11.2.2021
  • Chemiklání 2021 10.2.2021